Golfterminal MultiQ (OnService)

Bra att veta

Terminalen har en dator inbyggd och är en Linux-maskin.
På så sätt kommer ni ifrån windowsuppdateringar osv.

Har skärmen bara internet skall ni se er klubbs sida när ni trycker på skärmen.
Lokalt kan en skärmsläckarfilm rulla men när ni sedan trycker på skärmen skall den gå ut på nätet för att hämta er klubbs sida.

Är det fördröjningar här kan ni behöva ställa in  vissa dns ifall ert nät har mer än en dns. Är det en fördöjning i ert nät kan små ikoner med blixtrar visas som säger ingen kontakt med servern.
Om någon sekund skall den söka vdiare på nästa dns för att hitta ut. Skulle den inte gå vidare undersöker ni internet på er sida. Skärmen är då inte sönder utan den indikerar att den inte får internet.

Skulle det vara andra fel och kontroll av strömsladd och omstart inte hjälper mailar ni in en bild på skärmen samt skärmens serienr som står baksidan av skärmen. Numret hittar ni på en klisteretikett där sladdarna går in på baksidan. Därefter kontrolleras det mot MultiQ om det är garanti kvar på¨skärmen för utbyte. # års inskicksservice är det alltid på dem. Den räkningen startar första dagen då skärmen startas upp.

Tillgängliga funktioner i steg 1

  • Inloggning
    • Golf-Id och lösenord
    • Medlemskort
  • Incheckning
    • Ankomstanmälan
    • Betala greenfee* med möjlilghet att redigera pris ifrån GIT
    • Scorekort
  • HCP-justering
  • Tidsbokning
  • Tävlingsanmälan *Om det ej är tvingande betalning på tävling

 * Mobila betalalternativ genom Swedbank-Pay betalsystem ( Sgfs avtal). Swish Handel och kortbetalning via telefon

Insidan av scorekortsmöbeln

Både Golfterminalen och scorekortsmöbeln finns i vitt och svart

Standard vid beställning är svart-svart

Tillval 
Golfterminalen och scorekortsmöbeln i vit-vit (fråga för aktuellt pris)

Laminatet i scorekortsmöbeln är av högsta kvalitet från ledande Arpa Industriale.
Det är ett tåligt nano-laminat som upplevs som extremt matt.
Blir det små repor så går de att laga.

Kontakta Michael Dammert vid frågor eller funderingar
0730-23 35 28 - michael.dammert@tietoevry.com

Frågor & Svar

1. Vi köp gäller tre års utbytesgaranti för skärmen.

2. Kontrollera nätverk och ström, gör en omstart av skärmen innan ni ev ringer supporten.

3. Hur får kunden ett kvitto?
Svar: Eftersom de betalar via sin telefon kommer även kvittot till telefonen.

4. Vart styr jag terminalen om jag önska slå av eller på scorekortmöjligheten?
Svar: Det gör ni i GolfOffice. Adressen dit är:https://www.golfoffice.se/ Har ni inget inlogg idag kontakta supporten så ser de till att ni får ett inlogg. Där ser ni även terminalens transaktioner och kan skapa lösa artiklar.