Om ni har kopplat Ethernetkabel till skärmen skall ni se er klubbs sida när ni trycker på den. Lokalt kan en skärmsläckarfilm visas men när ni sedan trycker på skärmen skall den gå ut på nätet för att hämta er klubbs sida.
När problem med nätverket uppstår kan små ikoner med blixtrar visas på skärmen som säger ”ingen kontakt med servern”. Be er nätverkstekniker kontrollera att er nätverksmiljö fungerar korrekt och att ni har internet. Kontrollera även så att Ethernetkabeln sitter i ordentligt och inte är sönder i både skärmen och routern. Skärmen är inte trasig när dessa blixtar visas utan indikerar bara att den inte har kontakt med internet.
Vid andra fel, kontrollera först att strömsladden sitter i ordentligt och testa även att starta om enheten innan ni kontaktar supporten. Hjälper inte det mejlar ni in felbeskrivning, en bild på skärmen, skärmens serienummer, kontaktperson och returadress. Serienumret hittar ni på en klisteretikett där sladdarna går in på baksidan.
När vi har fått in den informationen från er kommer vi kontrollera om ni har någon garanti kvar. Har ni det kan ni skicka in skärmen för reparation. Ni har alltid 3års garanti på produkten och kostnadsfria reparationer. Garantin gäller från det datum då ni fick skärmen levererad. Ni står själva för frakten till vår underleverantör när reparation behövs. Garantin förlängs inte vid serviceärenden.
Har ni ingen garanti kvar, kan vi erbjuda reparation.
Tillgängliga funktioner i steg 1
* Mobila betalalternativ genom Swedbank-Pay betalsystem ( Sgfs avtal). Swish Handel och kortbetalning via telefon
Golfterminalen och scorekortsmöbeln finns i svart
Laminatet i scorekortsmöbeln är av högsta kvalitet från ledande Arpa Industriale.
Det är ett tåligt nano-laminat som upplevs som extremt matt.
Blir det små repor så går de att laga.
Läs mer om terminalen på https://www.golfterminalen.net/
1. Vi köp gäller tre års garanti för skärmen.
2. Kontrollera nätverk och ström, gör en omstart av skärmen innan ni ev ringer supporten.
3. Hur får kunden ett kvitto?
Svar: Eftersom de betalar via sin telefon kommer även kvittot till telefonen.
4. Vart styr jag terminalen om jag önska slå av eller på scorekortmöjligheten?
Svar: Det gör ni i GolfOffice. Adressen dit är:https://www.golfoffice.se/ Har ni inget inlogg idag kontakta supporten så ser de till att ni får ett inlogg. Där ser ni även terminalens transaktioner och kan skapa lösa artiklar.
2018-04-21